A Renault
első 8 hengerese épp a nagy gazdasági világválság előtt mutatkozott be, mely folytatni kívánta a márka luxus vonalát. A Reinastella korának egyik legelegánsabb autója volt, mely méltán képviseltette magát francia elnöki flottában.
A Renault a luxusautók piacára már 1908-ban belépett, amikor
bemutatta a 40 CV modellt. Ezt különböző típusokban egészen 1928-ig gyártotta.
Utódja a Reinastella lett, mely egyben a Stella sorozat első tagja is volt.
Az utolsó 40 CV, a Type NM soros 6 hengeres motorral épült,
melynek össz. lökettérfogata 9.123 cm3 volt, furata 110 mm, lökete
140 mm. A Reinastellát 1928 októberében leplezték le a közönség előtt a Párizsi
Autószalonon, melyet hagyományosan a Grand Palais-ban tartottak. Ezzel a nagy
autóval megpróbálták leelőzni a Hispano-Suiza H6B-t, a Rolls-Royce Phantomot,
melyek 6 hengeres motorokat kínáltak. A Reinastella volt a Renault kínálatában
ez első soros 8 hengeressel szerelt autó, mely felvette a versenyt az amerikai
8 hengeresekkel, illetve az Isotta-Fraschni Tipo 8-cal, persze utóbbinál
mérsékeltebb áron. A Reinastella 7.125 cm3-es motorja 140 km/h
sebességre gyorsította a 2.5 tonnás járműt.
1931 végéig az autók orra változatlan maradt, majd az 1932-es
modellévre átvették az amerikai Chrysler stílusú hűtőrácsot.
 |
1929 Renault Reinastella Hibbard & Darrin Berline
|
 |
1930 Renault Reinastella Berline, Párizs, Parc des Princes Concours d'Elegance
|
 |
1930 Renault Reinastella Binder Transformable Cabriolet
|
 |
1930 Renault Reinastella Cabriolet Coupé
|
 |
1930 Renault Reinastella Hibbard & Darrin Landaulet de Ville |
Type RM
1929-ben a motor kezdetben 110 LE-s teljesítményű volt. A
tengelytáv 371 cm volt, melyhez gyárilag Pullman Limousine és Landaulet
karosszériát ajánlottak. Emellett 4 ajtós Berline, cabriolet berline és
cabriolet-ként is elérhető volt.
Type RM1
1930-ban jött a Type RM1, mely általában a motorház oldalán
függőleges szellőzőnyílásairól volt ismert. Csupasz alváz elérhető volt a külső
karosszériaépítő cégek számára is.
 |
1930 Renault Reinastella Hibbard & Darrin Transformable Cabriolet |
 |
1930 Renault Reinastella Million-Guiet Landaulet de Ville |
 |
1930 Renault Reinastella Million-Guiet Transformable Cabriolet
|
 |
1930 Renault Reinastella Weymann Coupé |
 |
1931 Renault Reinastella Binder Transformable Cabriolet |
Type RM2 és
RM3
Ez a két változat 1931 októberétől volt gyártásban. A
motorház oldalán öt függőleges hűtőzsalu volt. Felette még négyes csoportban
három vízszintes kis szellőzőnyílást alakítottak ki. A Reinastella Sport-ot 4
fokozatú sebességváltóval csak Berline-ként volt kapható. A Reinastella
Tourisme kivitelt 3 fokozatú sebességváltóval látták el, mely Berline és
Pullman-Limousineként volt rendelhető.
 |
Régi lovashintó világát idézi: 1932 Renault Reinastella Kellner Coupé de Ville, Bois de Boulogne Concours d'Elegance |
 |
1932 Renault Reinastella Kellner Coupé, Bois de Boulogne, Féminie
Concours d'Elegance, a Bugatti T41 Royale Kellner Coupé-hoz igen hasonló
vonalakkal
|
 |
1932 Renault Reinastella Kellner ''Scaphandrier'' Torpedo, egy Renault szalon előtt
|
 |
1932 Renault Reinastella Binder Coupé de Ville
|
 |
1932 Renault Reinastella Fernandez & Darrin Cabriolet, Bois de Boulogne, Féminie Concours d'Elegance |
 |
1932 Renault Reinastella Kellner Transformable Cabriolet, Albert Lebrun (1932-1940) francia miniszterelnök autója az Elysée palota udvarán |
 |
1932 Renault Reinastella Limousine de Ville, gyári karosszériával, Párizs, Champs-Elysées Avenue 51. Renault szalon |
Type RM4
Ez volt a Reinastella utolsó éve, melynek teljesítményét 130
LE-re emelték fel. A korábbiakkal ellentétben a lökhárító nem két, hanem
egyetlen vízszintes elemből állt.
A Renastella eladásait megtépázta a válság hatása, mindössze
pár száz darab talált gazdára. 1933-ban mutatták be utódját, a Reinasport-ot,
mely könnyebb és gazdaságosabb autó volt. A Stella sorozat a ’30-as évek végéig
folytatódott, a Vivastella, Nervastella autókkal.
 |
1933 Renault Reinastella Mignot & Billebault Transformable Cabriolet, Bois de Boulogne Concours d'Elegance |
Forrás, képek: Renault Archívum, coachbuild.com
Megjegyzések
Megjegyzés küldése