A francia elegancia - A Renault Reinastella története 1929-1933

A Renault első 8 hengerese épp a nagy gazdasági világválság előtt mutatkozott be, mely folytatni kívánta a márka luxus vonalát. A Reinastella korának egyik legelegánsabb autója volt, mely méltán képviseltette magát francia elnöki flottában.

A Renault a luxusautók piacára már 1908-ban belépett, amikor bemutatta a 40 CV modellt. Ezt különböző típusokban egészen 1928-ig gyártotta. Utódja a Reinastella lett, mely egyben a Stella sorozat első tagja is volt.
Az utolsó 40 CV, a Type NM soros 6 hengeres motorral épült, melynek össz. lökettérfogata 9.123 cm3 volt, furata 110 mm, lökete 140 mm. A Reinastellát 1928 októberében leplezték le a közönség előtt a Párizsi Autószalonon, melyet hagyományosan a Grand Palais-ban tartottak. Ezzel a nagy autóval megpróbálták leelőzni a Hispano-Suiza H6B-t, a Rolls-Royce Phantomot, melyek 6 hengeres motorokat kínáltak. A Reinastella volt a Renault kínálatában ez első soros 8 hengeressel szerelt autó, mely felvette a versenyt az amerikai 8 hengeresekkel, illetve az Isotta-Fraschni Tipo 8-cal, persze utóbbinál mérsékeltebb áron. A Reinastella 7.125 cm3-es motorja 140 km/h sebességre gyorsította a 2.5 tonnás járműt.
1931 végéig az autók orra változatlan maradt, majd az 1932-es modellévre átvették az amerikai Chrysler stílusú hűtőrácsot.

1929 Renault Reinastella Hibbard & Darrin Berline

1930 Renault Reinastella Berline, Párizs, Parc des Princes Concours d'Elegance

1930 Renault Reinastella Binder Transformable Cabriolet


1930 Renault Reinastella Cabriolet Coupé

1930 Renault Reinastella Hibbard & Darrin Landaulet de Ville

Type RM

1929-ben a motor kezdetben 110 LE-s teljesítményű volt. A tengelytáv 371 cm volt, melyhez gyárilag Pullman Limousine és Landaulet karosszériát ajánlottak. Emellett 4 ajtós Berline, cabriolet berline és cabriolet-ként is elérhető volt.

Type RM1

1930-ban jött a Type RM1, mely általában a motorház oldalán függőleges szellőzőnyílásairól volt ismert. Csupasz alváz elérhető volt a külső karosszériaépítő cégek számára is.

1930 Renault Reinastella Hibbard & Darrin Transformable Cabriolet

1930 Renault Reinastella Million-Guiet Landaulet de Ville

1930 Renault Reinastella Million-Guiet Transformable Cabriolet

1930 Renault Reinastella Weymann Coupé

1931 Renault Reinastella Binder Transformable Cabriolet

Type RM2 és RM3

Ez a két változat 1931 októberétől volt gyártásban. A motorház oldalán öt függőleges hűtőzsalu volt. Felette még négyes csoportban három vízszintes kis szellőzőnyílást alakítottak ki. A Reinastella Sport-ot 4 fokozatú sebességváltóval csak Berline-ként volt kapható. A Reinastella Tourisme kivitelt 3 fokozatú sebességváltóval látták el, mely Berline és Pullman-Limousineként volt rendelhető. 
 
Régi lovashintó világát idézi: 1932 Renault Reinastella Kellner Coupé de Ville, Bois de Boulogne Concours d'Elegance

1932 Renault Reinastella Kellner Coupé, Bois de Boulogne, Féminie Concours d'Elegance, a Bugatti T41 Royale Kellner Coupé-hoz igen hasonló vonalakkal

1932 Renault Reinastella Kellner ''Scaphandrier'' Torpedo, egy Renault szalon előtt

1932 Renault Reinastella Binder Coupé de Ville

1932 Renault Reinastella Fernandez & Darrin Cabriolet, Bois de Boulogne, Féminie Concours d'Elegance

1932 Renault Reinastella Kellner Transformable Cabriolet, Albert Lebrun (1932-1940) francia miniszterelnök autója az Elysée palota udvarán

1932 Renault Reinastella Limousine de Ville, gyári karosszériával, Párizs, Champs-Elysées Avenue 51. Renault szalon

Type RM4

Ez volt a Reinastella utolsó éve, melynek teljesítményét 130 LE-re emelték fel. A korábbiakkal ellentétben a lökhárító nem két, hanem egyetlen vízszintes elemből állt.
A Renastella eladásait megtépázta a válság hatása, mindössze pár száz darab talált gazdára. 1933-ban mutatták be utódját, a Reinasport-ot, mely könnyebb és gazdaságosabb autó volt. A Stella sorozat a ’30-as évek végéig folytatódott, a Vivastella, Nervastella autókkal. 

1933 Renault Reinastella Mignot & Billebault Transformable Cabriolet, Bois de Boulogne Concours d'Elegance

Forrás, képek: Renault Archívum, coachbuild.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések