A Bugatti ékköve, a T57 sorozat III - "Jean" Roadster 1936

A '30-as évek közepe az aerodinamika jegyében telt, mely nagy hatást gyakorolt az autóiparra is. Egy meghökkentő stílustanulmány következik az Art Déco jegyében, mely a Bugatti T57 alapjára készült.

Ezt a feltűnő, meghökkentő Bugattit Jean Bugatti tervezte és a T57 S alvázán (#57385) építették meg. Az elkészült autót 1936 októberében a Párizsi Autószalonon mutatták be a Grand Palais-ban. Az autóra ma csak úgy hivatkoznak, mint Jean Roadster. Hivalkodó dizájnt kapott, teljesen burkolt kerekeket, a sárhányók együtt fordultak a kerékkel. Az autó egyfajta válasz volt az elől, hátul burkolt kerekű Figoni & Falaschi karosszériás autókra. A következő évben, 1937 tavaszán, a Genfi Autószalonon is kiállították.
A kiállítást követően Gérard Constantin vette meg. Majd a híres festő, André Derain vásárolta meg 1938-ban, de hamarosan arra jutott, hogy az autó a burkolt kerekekkel nem praktikus. Ennek eredményeképpen sokkal hagyományosabb sárhányókat kapott. Nála 1952-ig maradt a Bugatti.
1952-ben Roger Tunesi szerezte meg, aki egy modern sportkocsit épített belőle. Más forrás szerint a karosszériát az olasz Ghia készítette. A Tunesi féle felépítmény már a második volt az alvázon. A kocsit ellopták és nem is került elő többet, 1959-ben nyoma veszett. Pletyka szinten kering, hogy az autó valahol Franciaországban továbbra is fenn maradt.



1936 Bugatti T57 S ''Jean'' Roadster eredeti formájában, #57385, Párizsi Autószalon, Grand Palais


Sokkal konvencionálisabb sárhányókkal


Második karosszériáját 1952-ben kapta, amit Tunesi tervezett, később Svájcba került, 1959-ben nyoma veszett
Replika I

Az eredeti autó vonalai olyan hatással voltak, hogy megépítették annak replikáját egy Bugatti alvázon. A replikát egy 1937-es alvázra, az #57555-re készítette el Jean de Dobbeleer (1918-1974) gyűjtő és kereskedő 1971-ben. De Dobbeleer belga volt, brüsszeli bemutatóteremmel és szervizzel, ahol a II. világháború után több száz Bugatti volt. Az egész autót összevetette a NOS alkatrészekkel, melyeket közvetlenül a gyárból gyűjtött össze. Míg a háború utáni időszak a Bugatti gyár számára már csak sikertelen küzdelem volt a túlélésért, De Dobbeleer egész Európából vásárolt Bugattikat. Majd azokat restaurálta és eladta világszerte. Vevői között volt az amerikai Gene Cesari, Lyman Greenlee is.
De Dobbeleer replikáját 1976-ban a Pebble Beach Concours d’Elegance-on láthatta a közönség. A ’70-es években vajszínű volt az autó, napjainkban metál felhőkékre fényezték. 

A De Dobbeleer féle replika az 1976-os Pebble Beach Concours d'Elegance-on...

...és napjainkban



Replika II

Szintén eredeti Bugatti T57 alvázra épült épült meg a Jean Roadster hű mása. Az alváz 1935-ös gyártásaú, #57229 a száma. Az autó a kaliforniai Blackhawk Collection része.

Bugatti T57 S "Jean" Roadster az #57229-es alvázon, mely az '50-es években épült, Blackhawk Collection

Replika III

A közel múltban a második karosszériaváltozat replikáját is megépítették Nagy-Britanniában, Eric Koux megbízásából. A munkálatokat Rod Jolly végezte el. A kocsi a BC116 alváz azonosítót viseli, a replika grafit metál színt kapott. A kocsit 2009. január 11-én láthatta a közönség Nimes-ben, a Salon Auto Moto-n. 

Bugatti T57 S ''Jean'' Roadster #BC116, 2009 Nimes, Salon Auto Moto

Forrás, képek: bugattipage.com, bugattirevue.com, auta5p.eu

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések