A Bugatti ékköve, a T57 sorozat II - Atalante Coupé

A Bugatti T57 sorozat ékköve, az Atlantic után következzen Jean Bugatti másik remekbe szabott Coupé-ja, az Atalante.

Faux Cabriolet és a „Coupé de Monsieur Jean”

1935 májusára elkészült egy korai Atalante, az #57267-es autó, melyet ekkor még csak Faux Cabriolet-nak hívtak. 1935 nyarán Jean Bugatti és menyasszonya, Reva Reyes használta a kocsit promóciós utakra. Majd ugyan ez az autó szerepelt a gyári katalógusban is, melyen ismét felbukkan az említett hölgy. Sajnos később ez az autó megsemmisült, motorja azonban fennmaradt egy replikában.
A Grand Raid modell a Type 57 sportos mivoltát hangsúlyozta ki. Ez alacsonyabb volt, mint a sztenderd T57, döntöttebb szögben álló kormányoszloppal, és sebességváltó karral, valamint áthelyezett kézifékkarral mutatták be. Magasabb volt a hátsó tengely aránya, a nyitott kétüléses roadster kétrészes műszerfalat kapott, melynek két végén egy sebességmérőt és egy fordulatszámmérőt helyeztek el. Az összesen tíz Grand Raid modellből három volt Faux Cabriolet, lehajtható vászontetővel. Ennek egyik példányát 1935 októberében a Párizsi Autószalonon mutatták be, mint „Coupé de Monsieur Jean” az #57333-as alvázon. A Bugatti standon több T57 autót is prezentáltak. Nagy valószínűséggel az #57330-as autó is GR volt, melyet szintén a ’35-ös Párizsi Autószalonon pompázott.

1935 Bugatti T57 Faux Cabriolet #57267, a katalógushoz készült képen Reva Reyes, Jean Bugatti menyasszonya látható

1935 Bugatti T57 Faux Cabriolet #57267, a képen Reva Reyes

1935 Bugatti T57 Grand Raid "Coupé de Monsieur Jean" #57333

1935 Bugatti T57 Grand Raid Faux Cabriolet #57330, a Párizsi Autószalonon

#57330 a Párizsi Autószalonon lehajtott vászontetővel

#57330 valamikor későbbi élete során

#57330 napjainkban

Atalante Coupé

Tulajdonképpen a Faux Cabriolet és a „Coupé de Monsieur Jean” volt az Atalante elődje, mely nevet csak 1935 decemberétől használtak hivatalosan. Az Atalante név a görög mitológiai karakterből ered, az Atalanta-ból. Körülbelül 34 ilyen Coupé épült 1939-ig, melyből ma négy Mulhouse-ban a Musée National de l’Automobile-ban található. 

1936 Bugatti T57 Atalante Coupé #57432, 2003 Villa d'Este Concorso d'Eleganza

1936 Bugatti T57 Atalante Coupé #57456, a Bugatti pilóta Robert Benoist autója volt, aki később a Francia Ellenállás tagja lett. 1944-ben halt meg a buchenwaldi koncentrációs táborban. Egykori autója a 2014-es Amelia Island Concours d'Elegance-on volt látható

1937 Bugatti T57 SC Atalante Coupé #57523, az SC süllyesztett alvázzal és kompresszorral épült. 2013-ban a Pebble Beach-en a Gooding & Co. aukción 8.745.000 $-ért kelt el

1938 Bugatti T57 S Atalante Coupé #57592, 2009 Villa d'Este Concorso d'Eleganza

Szépségversenyek ünnepelt csillaga volt ez az 1938-as Atalante Coupé, a képen az #57660-os autó

Természetesen a süllyesztett T57 S és SC alapjára is épült Atalante Coupé. Néhány Atalante készült külső karosszéria építő cégnél is, mint a gyár közelében lévő, Colmar-ban működő Gangloff-nál, vagy a párizsi Vanvooren műhelyében. Ma az aukciókon vagyonokért cserélnek gazdát a fenn maradt példányok.

1938 Bugatti T57 Atalante Gangloff Coupé #57633, 2006-ban a Pebble Beach-en tartott Gooding & Co. aukción 682.000 $-ért kelt el

1939 Bugatti T57 C Atalante Gangloff Coupé #57828

#57828, egyszerű és nagyszerű

1939 Bugatti T57 C Atalante Vanvooren Coupé #57835, 2015 Chantilly Arts & Elegance

A Bugatti ékköve, a T57 sorozat III. része az alábbi linkre kattintva elérhető:

A Bugatti ékköve, a T57 sorozat III - ''Jean'' Roadster 1936

Forrás, képek: bugattipage.com, bugattirevue.com, supercars.net, ultimatecarpage.com, RM-Sotheby's

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések