A Bugatti
T57 sorozat ékköve, az Atlantic után következzen Jean Bugatti másik remekbe
szabott Coupé-ja, az Atalante.
Faux Cabriolet és a „Coupé de Monsieur Jean”
1935 májusára elkészült egy korai Atalante, az #57267-es autó, melyet ekkor még csak Faux Cabriolet-nak hívtak. 1935 nyarán Jean Bugatti és menyasszonya, Reva Reyes használta a kocsit promóciós utakra. Majd ugyan ez az autó szerepelt a gyári katalógusban is, melyen ismét felbukkan az említett hölgy. Sajnos később ez az autó megsemmisült, motorja azonban fennmaradt egy replikában.
A Grand Raid modell a Type 57 sportos mivoltát hangsúlyozta
ki. Ez alacsonyabb volt, mint a sztenderd T57, döntöttebb szögben álló
kormányoszloppal, és sebességváltó karral, valamint áthelyezett kézifékkarral
mutatták be. Magasabb volt a hátsó tengely aránya, a nyitott kétüléses
roadster kétrészes műszerfalat kapott, melynek két végén egy sebességmérőt és
egy fordulatszámmérőt helyeztek el. Az összesen tíz Grand Raid modellből három
volt Faux Cabriolet, lehajtható vászontetővel. Ennek egyik példányát 1935 októberében
a Párizsi Autószalonon mutatták be, mint „Coupé de Monsieur Jean” az #57333-as alvázon. A Bugatti standon
több T57 autót is prezentáltak. Nagy valószínűséggel az #57330-as autó is GR volt, melyet szintén a ’35-ös Párizsi
Autószalonon pompázott.
 |
1935 Bugatti T57 Faux Cabriolet #57267, a katalógushoz készült képen Reva Reyes, Jean Bugatti menyasszonya látható
|
 |
1935 Bugatti T57 Faux Cabriolet #57267, a képen Reva Reyes
|
Tulajdonképpen a Faux Cabriolet és a „Coupé de Monsieur Jean”
volt az Atalante elődje, mely nevet csak 1935 decemberétől használtak
hivatalosan. Az Atalante név a görög mitológiai karakterből ered, az
Atalanta-ból. Körülbelül 34 ilyen Coupé épült 1939-ig, melyből ma négy
Mulhouse-ban a Musée National de l’Automobile-ban található.
 |
1936 Bugatti T57 Atalante Coupé #57432, 2003 Villa d'Este Concorso d'Eleganza |
 |
1936 Bugatti T57 Atalante Coupé #57456, a Bugatti pilóta Robert Benoist
autója volt, aki később a Francia Ellenállás tagja lett. 1944-ben halt
meg a buchenwaldi koncentrációs táborban. Egykori autója a 2014-es Amelia Island
Concours d'Elegance-on volt látható
|
 |
1937 Bugatti T57 SC Atalante Coupé #57523, az SC süllyesztett alvázzal
és kompresszorral épült. 2013-ban a Pebble Beach-en a Gooding & Co.
aukción 8.745.000 $-ért kelt el
|
 |
1938 Bugatti T57 S Atalante Coupé #57592, 2009 Villa d'Este Concorso d'Eleganza |
 |
Szépségversenyek ünnepelt csillaga volt ez az 1938-as Atalante Coupé, a képen az #57660-os autó |
Természetesen a süllyesztett T57 S és SC alapjára is épült
Atalante Coupé. Néhány Atalante készült külső karosszéria építő cégnél is, mint a gyár közelében lévő, Colmar-ban működő Gangloff-nál, vagy a párizsi Vanvooren műhelyében. Ma az aukciókon vagyonokért cserélnek gazdát a fenn maradt
példányok.
 |
1938 Bugatti T57 Atalante Gangloff Coupé #57633, 2006-ban a Pebble Beach-en tartott Gooding & Co. aukción 682.000 $-ért kelt el
|
 |
1939 Bugatti T57 C Atalante Gangloff Coupé #57828
|
 |
#57828, egyszerű és nagyszerű
|
 |
1939 Bugatti T57 C Atalante Vanvooren Coupé #57835, 2015 Chantilly Arts & Elegance
|
A Bugatti ékköve, a T57 sorozat III. része az alábbi linkre kattintva elérhető:
Megjegyzések
Megjegyzés küldése